Vinterbilder 100101

Ingen sol idag, men kameran fick följa med när jag gick ner och packade lite hästmat. Känns ju hoppfullt om man kan inleda årets första dag med lite foton - hoppas det kan fortsätta med nått foto (nästan) varje dag under 2010. Jag säger inte att det är mitt mål, men att fota MER är verkligen mitt mål under detta året. :-)


Härliga snötyngda träd!


Österdalälven


Läckert vinterträd.


Sidensvansar... synd att jag bara hade 17-55 objektivet på... kom inte närmare än så här. :-)


Skrattade lite när jag såg detta på väg ner till hästmaten...
"någon" har lyckats köra rakt fram i korsningen med rätt rejäl fart eftersom dom lyckats ta sig så långt in över potatisland och gräsmatta... ;-) Förmodligen en 4-hjulsdriven bil eftersom det inte var några spår runtomkring där inne så måste dom ha backat tillbaka. En del borde verkligen lära sig att lätta på gasen emellanåt!

Första dagen på det nya året.
Det har varit en lugn och skön dag.
Vi slappade lite på förmiddagen eftersom vi hade sovmorgon. Barnen höll ut till runt 22-tiden igår och själva la vi oss ca 23.30. Fanns ju absolut inte ett s-k-i-t på TV att se på. Dötrist! Förr var det ju iallafall minst ett program som visade "nyårskarameller" eller nått annat skoj som summerade året som gott.
Somnade strax efter 12-slaget när raketerna puffat klart. ;-)

På eftermiddagen har jag roat mig med min pysselhörna igen. Har sorterat, slängt, sorterat, plockat saker, fixat och trixat... jösses det tar tid alltså! Har ju lovat sonen att han ska få tillbaka sitt rum inom kort - lastade liksom in hela min pysselhörna inne i hans rum när vi fixade nya skrivbordet. ;-) Nu återstår en liten del bara... resten är på nått märkligt sätt på plats. Tampas fortfarande med problemet att man skulle ha haft några kvadratmeter till att röra sig på... *suck*
Jag ska fota när allt är klart har jag bestämt. Har inte fotat några "under-tiden-kort" alls denna gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback