Pyssel och foto

En härlig helg trots snön som föll då det blev både pysslat och fotat. Först fotade vi medans det fanns lite plats på golvet, sen röjde vi undan blixtar och bakgrunder och tog fram pysselborden.

Vet inte riktigt hur många sidor det blev scrappat, men jag tror jag fick ihop fyra. Och ett stämplat kort blev det oxå minsann, hur nu det gick till... jo, just det ja... jag satt och härmapade Susanne. ;-DD Funkade utmärkt. hehe.
Har inga kort på pysslet, men väl några från "studion".


Alltså, ni förstår väl fototillfället när vi får besök av TVÅ vackra bäbismagar!! Här är en av dom.


Gillar denna riktigt mkt, det blir något speciellt när blicken faller på magen.

Edit: Som Göran skriver i kommentaren så är bakgrunden inget vidare på denna bild. Tänkte först skriva just det när jag la in bilden, men då dras allas blickar just dit och alla "upptäcker" fenomenet... fniss.. så jag lät bli. Tyvärr är det dåligt med plats att vara på och vi kom gemensamt på att vi ska vända på tygerna till nästa gång för att få en slätare yta, det blir för flammigt med dessa. :-) Se, man lär sig något nytt hela tiden.

En lite ljusare variant.


Och en lite mörkare variant, och på en annan person, fast det upptäckte ni väl?  ;-) Har beskurit denna lite, för jag ville få lite mer närhet i bilden. F.ö så satt bäbismage nr 2 på denna vackra mamma.

Passade på att fota rätt mkt på bara ansiktet oxå på båda, eftersom det är just porträtt som vi har i uppgift på högskolekursen i Falun till näst-nästa gång. Lär dessutom böka in mig själv framför kameran eftersom en uppgift är självporträtt... hua! ;-)

Så, då har ni fått lite uppdatering här i världen och även en rapport om snödjupet! ;-) (rulla ner ifall du missat inläggen med snöfoton)



Kommentarer
Postat av: Göran E

Bra bilder Lisa men jag skulle vilja ge dig ett tips som du får ta eller rata som du vill. Jag själv tycker nämligen inte om när man ser bakgrunden som man gör i framför allt bild nr 2. Om du flyttar dem lite längre ifrån så kan du justera skärpedjupet så att inte bakgrunden blir så skarp. Nu ser man liksom skuggor och ränder i bakgrunden. Men som sagt, detta är min åsikt.

Postat av: Göran E

Glömde säga att din sista bild är mycket bra, bra avvägning i färger och ljus

2010-03-01 @ 22:09:27
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback