Ganska ouppdaterat här..... :-(

Trist, jag vet... men det har varit absolut FULL RULLE här hemma och förkylning och hosta har
gjort att jag inte ens har orkat pyssla om jag nu skulle haft ett uns med tid!
Men i påsk kanske... jag håller tummarna att jag får lite pysseltid - känner att jag behöver det.

Kanske nått från dom gamla gömmorna så länge.... ska rota lite. ;-)

image84
Från 2004 - Får hör väl påsken till???

image85
Och en liten tulpan från 2003....
En teknik jag var mycket förtjust i.....

Man färgar in en stor bakgrundsstämpel med en ljus dyna (pigmentbläck) och stämplar sedan några motiv på STÄMPELN med lite mörkare färger (oxå med pigmentbläck).  Sen stämplar man med den stora bakgrundsstämpeln på sitt papper och får alla motiven i en smäll... ;-)
SIST stämplar man en text eller nått ovanpå alltihopa. Den går ju inte att stämpla på bakgrundsstämpeln, för då blir den bak-o-fram sedan när den hamnar på papperet. Käckt va?

GLAD PÅSK!
/L

Kommentarer
Postat av: Helena

Jättemysiga kort du gör. Jag gör mest scrappade kort och tycker det är inspirerande att se dina kort som består mycket av bara stämplar o färger.
Tack för titten!
/Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback