Klart! + Organisationstips #5

PHU!! Äntligen klar med röjet och hyllor/lådor på skrivbordet mm.
Eller.... klar? Tja, HELT FÄRDIG är jag iallafall!!  *ha-ha-ha*
Passade på att röja lite på Fridas lilla pysselbord oxå - hon ska ju pyssla när mamma pysslar så det är smidigast att ha en plats åt henne med. :-)

Har tagit lite kort nu men orkar faktiskt inte köra över dom från kameran till datorn. Får bli i morgon! Då ska ni få se hur det blev. Fast förvänta er inga stordåd och bedårande förändringar... den platsen finns helt enkelt inte. Omorganiseringen gav mig ett tvunget tillfälle att strukturera det jag hade + att jag fick bättre hyllor. Sen hjälps det liksom inte hur mycket man flyttar runt saker när man skulle behöva ett helt rum för sig själv.

En hemsk tanke slog mig oxå mitt i plockandet.... nu vet jag varför man har så mycket saker *ehhhrrrr*
-För att våga A-N-V-Ä-N-D-A dom så klart!!!  (ja, nu används det ju för lite här i huset oxå, men det beror nog mer på tid än på tillgång... fniss... )  Jo, men tänk så här... i början när man "samlar på sig" saker så har man *det där vrålsnygga bandet* eller *den där vrålsnygga förpackningen med 10 brads*  eller bara ETT vrålsnyggt papper, osv. Då törs man ju inte använda prylarna - då ligger dom ju där så man kan klappa på dom och titta på dom med tindrande ögon.... visst? Jag kan ju säga att det där stadiet har jag kommit över nu - men det tog mig närmare 12 år!!! HAHAHA!!!  Nu använder jag det jag vill - när jag vill - hur jag vill. Hjärna har liksom fattat galoppen med att det kommer nya *ÄNNU* häftigare prylar om en månad eller 2 dagar.... så tar nått slut så är det liksom inte hela världen. (nu är det nästan som man drömmer om att något SKA ta slut.... ruggigt va?? HAHA)


Nog snackat....  ni är dåliga på att gissa på min "hemliga pryl" i förra inlägget!! :-DDD
Jag tror vi får tävla vidare i morgon.... eller hela helgen kanske? HAHA.... förste man (eller kvinna) att knäcka gåtan med vad "pinnarna" är gjorda av blir den lyckliga vinnaren - hur lång tid det än må ta! Japp - så säger vi .Så gissa på nu - men ni måste ha rätt svar på BÅDE  A och B i inlägget för att vara vinnare - glöm inte det! :-)
Max 3 gissningar / person kan vi säga oxå!
  


Här ska ni få sista bilderna av sånt jag organiserat hittills. Tänkte ta lite mer kort i morgon på saker jag skulle vilja ha *bättre* förvaring till. (eller bättre organiserat... hur säger man?) 

 
EZ-monterade stämplar förvaras i pärmar på ark avsedda för ändamålet. Funkar kanon - för dom man har plats med. :-DD   QK-dies har jag flyttat från pärm till dessa askar som QK tagit fram som förvaring. Är inte helt 100 nöjd med det, men använder dom inte sååå ofta nu sedan Silhouetten flyttade in. Så detta får fungera bra - och det tror jag det gör bara man vänjer sig lite! (var inte nöjd med pärmar heller eftersom det var så lätt att *råka* vända dom upp och ner så alla dies regnade ut omkring fötterna... gah!)



I morgon fredag är sista chansen att ge mig bra organiseringstips i det här inägget! Senast kl. 18.00 måste du ha kommenterat för att vara med i lottdragningen om dom små godispåsarna! :-)

Kommentarer
Postat av: Milo

Ojojoj... nog för att du har eget företag, men jisses vilka uppsättningar! Här ligger man i lä... *tss* Själv äger jag väl typ ett alfabet och ca 8 dies till QK... hade blivit rätt töntigt med lådorna till de få... *fniss*
Jag och dottern har diskuterat det där rätt många ggr, att det där fiiiina bandet ska vi spara till nåt bra tillfälle osv... eller hur? Det där braiga tillfället kommer ju aldrig! Så nu har vi sagt att vi använder allt vi vill, när vi vill, och så köper vi helt enkelt nytt när det är slut! =)
Hoppas allt är väl med dig, bortsett från omorganisationen... men, HAR du inte ett helt rum för dig själv? *vill minnas*
*KRAM* kussen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback