Stämpelstafett+ kvällsscrappat.

Vi började bra i vårt lag med ett vinnande bidrag, men sedan har det gått sämre. ;-)  Men vi kämpar på så klart och ger oss inte i första taget - vi ska ge dom på "nöten"... hehe...

Här är mina bidrag till utmaning 3, 4 och 5 som nu är omröstade och klara!
  

Tycker jag kommit på ett smidigt koncept att göra så mycket julkort jag kan... hehe... på så vis ökar det ju i julkortshögen. Visserligen kanske mottagarna redan sett kortet, men det är smällar man får ta ibland! Hellre det än at köpa kort iallafall... då skulle jag nog säkert få mina gliringar! ;-D

Igår kväll passade jag på att scrappa lite när gubben satt fastnaglad här vid datorn. Fick till hela 3½ sida - och gjorde klart den 4e idag på fm. Fortfarande inga avancerade saker, men nu börjar jag inse att jag vill dekorera med massa saker som jag inte ens hittar... ehhrrr!!! Eller så är jag för lat för att dra fram dom ur skrubbar och vrår, eller gräva längst inunder skrivbordet eller i botten av nån hög. Usch ja... så illa är det! (tänkte skriva - börjar det bli - men ändrade mig till ÄR det... för det är mer sanningen tyvärr!)

   

Idag hade vi en härlig ridtur på förmiddagen. Strax över nollan temperaturmässigt och hyfsat pigga hästar. Segheten som fanns berodde nog mest på att frukosten fortfarande vilade i deras små maggar. Det är väl nackdelen med att rida på förmiddagen. Fördelen är så klart att det är LJUST! Visst går det bra att rida på kvällen med pannlampa, men det är lite knepigt att se alla gropar och nivåskillnader på backen - både för oss och hästarna.



Och Torsten? Ja, han håller på att lära sig att scrappa han...
 
Fast det är nog ganska tråkigt - så trött som han ser ut, han somnade nästan direkt. Måste vara jobbigt att vara katt... för vi har en riktig sömntuta här emellanåt. (utom vissa nätter!! HUH)  Favvoplatserna har börjat bli: I vår säng (dagtid), i köksfönstret (värmer gott från elementet där) och ev. i hans egen lilla katt-säck som vi ställt lite i skymundan för att han ska slippa ha barnen hängande över sig.  Just NU sover han här på databordet. ;-) Sällskapssjuk liten herre oxå.

 Så här kan man se ut när man ligger i köksfönstret bakom gardinen och knoppar!

Föresten - har ni hört talas om en katt som suger på "tummen"? Inte jag heller, men vi har en här hemma!! Han ligger och snuttar på sina egna små tår när han sover.... låter så där snuttigt gott oxå.... troligen en "bi-effekt" av att hans mamma inte var så intresserad av att vara inne och låta honom dia... Han har ju inga syskon och är född uppe på höskullen, men tack och lov hittad i tid och intagen till det sociala livet innan han blev mer vild än tam. Att vara vildkatt är nog inget bra liv.



Helgens guldkorn: Ridturerna, smaskig kvällsmat, sovmorgon, datorn är fixad.
Helgens pestråtta: Datavirus, syskonbråk mellan barnen, nattvaken katt.

Kommentarer
Postat av: Sussilull

Men lilla torsten då....han är ju snuttsugen för sjutton!! Då duger trampdynorna gott ;-)
Kolla in i min blogg och se vad vi har fått in i familjen då...världens sötaste Mårten... *ler*

Postat av: Chruss

Ahh, Ingeborg var likdan när hon var liten fast hon suttade på plädfransar hon..
Samma story där - hon o hennes syskon hittades på soptippen i Flen så hon var nog inte så gammal när vi fick henne som de trodde. Plus inte fått mammas omsorg...

2007-11-18 @ 21:06:13
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Marie

så mycket fint du har skapat!

2007-11-19 @ 17:01:21
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback