Hamnade på hästkurs idag.

Hmmm, lördagen var ju egentligen vigd åt massa andra små saker som skall göras när man har tid.... eller bara njuta av att det är helg och ta dagen som den kommer typ.

Men så ringde en annan som har häst i samma stall som jag och frågade om jag kunde ta hennes plats på kursen idag. (hon ringde igår kväll...)  Tja.... jo, kanske det. Hade ju inte alls riktigt planerat för att vara med på kurs så där och min häst var inte riktigt riden för att dra iväg på kurs. (har inte offrat mig och ridit mer än det jag hunnit utan att trixa med olika barnvaktslösningar etc!)
Men men.... vi åkte iallafall och jag såg det som ett tillfälle att checka läget lite efter vintern och se hur vi skött oss med skogsmulle-luffen. ;-)   (ok, den som mööööjligen vet hur vi rider skulle kanske inte påstå att det är så mycket "luff" i våra 190 knutar emellanåt... HEHE)

Adjöss sovmorgon och hej hopp koppla hästtransport istället.

Halvmulet väder, sol som tittade fram emellanåt och tyvärr liiite för kylig vind.

MEN..... två helt underbara ridpass och min lurvskrutt skötte sig exemplariskt och han förvånade mig mer än en gång bara vi promenerat in genom grindarna till paddocken där vi red. Kunde bara än en gång konstatera att jag har en guldklimp till häst!  Helt klart världens bästa! :-)
Japp, vi hade skött oss under vintern och till och med hoppat fram ett par steg i utveckligen och fick liten nya tips på vad vi kunde träna på!

Kom hem i bra tid på eftermiddagen, men  ingen rast och ingen ro.... tänkte jag skulle ha hunnit vila en stund då, men tji fick jag ju! ;-D  Fick fixa kaffe till killarna i ladugården som snickrar för fullt, hjälpa till att spänna upp stora studsmattan som ungarna kom på att skulle fram, kolla av hur många som ville ha middag och konstatera att det var lika bra att köra igång med den på en gång om det skulle bli klart i tid.  PHU! 

Kan ju säga att det känns som man gjort nått idag! ;-D

Scrappade en kul sida häromkvällen, men den får jag nog fota i morgon och visa upp tror jag. Har kanske lite nya foton i kameran oxå om jag tittar efter.  Det skruttigaste var att i morse när jag gick ner till stallet så var det PERFEKT fotoväder - lite lagom disigt så där! Suck ja.... man kan tydligen inte få allt här i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback