Träffar och mässor

Då har jag avverkat Örebroträffen och Avestamässan.


Här kommer dom 4 sidor jag lyckades knåpa ihop nere i Örebro! :-)


   

Det var himla skojsigt nere i Örebro. Jag vet inte hur många som till slut var på plats, men det såg ut att kunna vara merparten av dom 80 som var anmälda iallafall. WOW så mycket pysslare på ett och samma ställe! Helt otroligt. Lyckades otroligt nog komma hem utan att ha handlat speciellt mycket - kors i taket! ;-)
Mina inköp var:  ett rosa cardstock + en svart calligrafipenna.  Storartat va?



Veckan mellan Örebro och Avesta var tröttsam, slitsam och jag kände mig helt ur gängorna. Till slut hade jag dock lyckats packa ner det jag behövde och på fredag kväll styrde jag kosan mot Avesta. TUR att det inte var så långt att åka denna gången!

Jag fick världsbäst hjälp att packa ur bilen och sen var det "bara" att få upp allt på borden. Det gick dock förvånansvärt smidigt och det mesta blev faktiskt klart till 22-tiden då lokalen skulle låsas och vi fick finna oss i att bli utkastade. ;-)

Jag och Anna-Lena (Hönan) camperade över på ett hotell i Avesta och dom sköna sängarna fick överväga att rummet var KALLT och inte speciellt hemtrevligt... knappt en tavla på väggarna och toaletten (+ handfatet) gick i snorGULT och givetvis hade dom gula handdukar.  Ja men ni förstår.... vi höll på att garva läppen av oss.

Nåja, aningens sovmorgon på lördagen, trots att jag lyckades slå upp mina gröna redan vid 05 så lyckades jag hålla mig kvar i sängen en timme till innan jag började få myrkryp över att ligga still. Då hade tankarna surrat i huvudet sedan jag vaknade första gången och det var bara att ge upp hoppet att sova. Vi fixade i ordning oss och åt frukost och drog iväg till mässlokalen för fortsatt "styling" av borden. (vet inte hur bra det lyckades förståss... men sakerna kom upp iallafall.... alltid nått)

Lördagen bjöd på ca 300 besökare och söndagen på ca 80 (?) besökare. Totalt ett helt godkänt antal besökare eftersom det var den första mässan som ordnats i Avesta. Många frågade om en repris till nästa år och Engströms lovade att så blir nog fallet. :-)

En liten fotokavalkad med div bilder från mässan. (blev inte så många tagna trots allt, men vissa är nog glada för det... fniss...)

   
"godisburkar"             Anna-Lena pysslar      Ann-Louice demar

  
Chruss demar         Tussan och Marie     Yooree demar

  
InkyWings bord

Och sist men inte minst...  "Tant ****"  gör sig fin så jag kan ta ett kort.... ;-DDD 
  Du är bäst P!! ;-DD
(eftersom jag emottagit muta har jag nu kamoflerat personen i fråga så vi inte känner igen henne!)

Jag lyckades även scrappa 2 sidor på lördag kväll när dom som varit med på träffen under dagen satt kvar fram till 22. Visserligen var jag ganska trött, men Anna-Lena var med och höll i träffen och vi skulle ändå försöka få i oss något att äta osv så det var lagom att vara kvar och strosa, pyssla och käka lite. Sen VIPS var klocka 22 så det löste sig helt perfekt. :-)

  Med lite nyinköpta papper från mässan.... ;-)
  Lek med bubbelplast och nya Dimensional Pearls från Ranger.

TUSEN TACK till Engströms för en väl planerad mässa. Ser fram emot nästa vår igen!

Ett extra TUSEN TACK till Tussan, Anne och Chruss som hjälpte mig packa ner alla sake refter mässan OCH även in i bil och kärra. Det var GULD VÄRT!!! Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mys-Lo'en såg jag när du satt och pysslade med den, tyckte redan då att den var superläcker. Den andra är också fin. Tack för en rolig mässa/träff.

Postat av: Trollmor/Cicci

Hann du pyssla i Örebro? Det gjorde inte jag! Jättefina LO'er!
//Trollmor/Cicci (lycklig ägare av en BIA, hoppas att "guben" din uppskattade hjälpen ;-) )

2008-04-09 @ 19:28:49
Postat av: Puckelina

Den där tjocka damen som du kallar Puck ..känner jag inte igen,hon på Stämpelboden är myyyyyyyyycket smalare o du som har köpt ny kamera ?så tar den så konstiga o missvisande kort,nej byt din Canon mot en Lumix så du får riktiga propotioner på dina foto objekt.
Kramar från den smalare Pucken

2008-04-10 @ 00:14:25
Postat av: Kamoflage Damen

hihihihhihiihi
Kram

2008-04-18 @ 23:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback