Fint väder och trevliga gäster!

Vad mer kan man begära? ;-)

Har haft påhälsning av
Sara och barnen ett par dagar i veckan och jag tror bestämt vi hann med en hel del skoj under dom två dagar hade att spendera här. Vädret visade sig från sin bästa sida så vi passade så klart på att bada en hel del.



Barnen plaskade så det stod härliga till och till och med Sara vågade sig på ett dopp. För min egen del nöjde jag mig med "bad" upp till knävecken ungefär och konstaterade att vattnet var "isans kallt".... brrrr...  Kan inte för mitt liv begripa hur barnen kan plaska runt som dom gör. Jag tycker "badkarstempererat" är en bra temperatur på badvatten!

Passade på att fota en hel del från strandkanten och bryggan så klart och Sara fick agera modell... ;-)







OJ! Hoppsan, jag tror bestämt jag fastnade själv oxå.... Sara lärde sig snabbt hur kameran fungerade. ;-D
Nån som kan gissa vad jag redigerat bort i bakgrunden bakom mig?  Det var ganska stort - och FULT!! Gräs tyckte jag passade bättre. ;-)

Har man långa armar kan man hålla i kameran tillsammans oxå och fastna på kort SAMTIDIGT. ;-DD


Har roat mig med lite penslar mm som ni ser... hittade ett ställe med så fina köpe-saker att jag inte kunde motstå. Hmm, undra vem som varit ute i solen minst i år??? (suck - ser alltid ut som ett lakan bredvid andra.... )



Så tittade vi på sånna här vid stranden oxå! Kolla noga så ser du att dom har både bakben och framben och nästan är färdiga små grodor! Brukar alltid missa det här stadiet men nu fick vi se gott om dom. Sista dagen hittade vi faktiskt en som hoppade på stranden oxå så den hade lämnat vatten-livet.



Vi har roat oss med att virka blommor. Sara ville lära sig och det blev en och annan blomma innan hon åkte hem vill jag lova! :-)



Vi passade även på att besöka ett par loppis och barnen fyndade lite leksaker och vi "stora" hittade väl inte så mycket egentligen. Jo, jag hittade faktiskt lite garn som jag tänkte virka av.... (nån som är förvånad? fniss...)

Sen stannade vi till i Djura på ett gårdscafé och fikade.


Klockan var ca 14 och det var smockfullt med folk i trädgården som hade samma tanke som vi! Populärt ställe. Dom öppnar 12 på dagarna och när vi kom då två timmar senare hade hon nästan sållt slut på allt fika bröd!! Tror bestämt det hade kommit mer folk den dagen än det vanligtvis gör. :-)  Gott var det iallafall och vi njöt av både fikat och dom vackra blommorna i rabatten bredvid.



Helt klart bra väder - eller vad sägs?
 
Visst bor vi vackert?


Några "blommor" bara för skönhetens skull.... 


Mer "äkta blomma" än den förra, men båda är ju fina på sitt vis. :-)

Japp, det var hur jag spenderat min vecka det. Skönt att få lite ledigt faktiskt och vi har sluppit stressa och barnen har fått leka massor. Härligt.

Just i nuet i daget så står liiiite mer målning på programmet. Har några kanter kvar att peta färg på och sen tror jag att jag kan lägga bort penslarna.  Pappa kommer hit på eftermiddagen och hjälper oss flytta packbänken! YES!! Nu börjar jag ana en viss början av möblering där ute. Skojsigt. Erbjudandet om att komma och skruva bokhyllor står kvar... hehe... nån som känner sig sugen på det? ;-)

Härlig sommar på er!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilka härliga sommarbilder! Men Röllekan är väl "äkta" också? Och så användbar eftersom den är antiseptisk! Torka och smula i ett fotbad om du får självsprickor eller sår på fötterna, eller har klåda. Fossingarna blir både sköna och väldoftande ;)



Kram, Gunvor

Postat av: krumeluran

nope inte sugen alls :)

kommer dock gärna på besök till den där badviken, den såg mysig ut. har fullt sjå själv idag, då det är 30års fest i vårt kök ikväll. 30pers som ska utfodras, pust.... fattar inte hur allt ska få plats i kylskåpet fram tills i kväll :)



ha det fortsatt gott på semestern



kram

Katarina

2008-07-12 @ 10:07:15
URL: http://krumelurans.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Vilka fina bilder - ser ut som om ni har haft väldigt mysiga dagar. Och vilket härligt väder sen! Här har det varit en dag full av regnskurar, men med värmande sol emellanåt. Nu har jag semester - jippee!

2008-07-12 @ 22:11:17
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

men se där ja, lyckades jag fastna på foto i bikini!!!????? så kan det gå, tur att frida står framför. tusen tack för trevliga dagar hos er. och visst e jag en bra fotograf va?! kram

2008-07-13 @ 17:29:56
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Jaana

Å hua så goa ni ser ut tillsammans !O det 'är ni ju med !

2008-07-13 @ 23:45:55
Postat av: Bella

vad är det för kamera du använder? Blir helt underbara bilder :)

2008-07-14 @ 10:09:13
Postat av: Elisa

Vilka vackra sommartjejer (och jag såg nån kille också...) på bild! Ser ut som om ni inte bara hade tur med vädret - livet lekte på alla sätt!

2008-07-14 @ 19:39:55
URL: http://elwan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback