En solros!

Hittade det här i Hönans blogg så fick lov att kolla vilken blomma jag var. (att kolla hur mycket boknörd osv jag är har inte varit intressant för numera läser jag nästan ALDRIG böcker!! - om det inte är faktaböcker eller scrap-/stämpelböcker det handlar om... hehe)

I am a
Sunflower

What Flower
Are You?

 
"When your friends think smile, they think of you. There is not a day that goes by that you can't find something good about the world and your fellow human."

Det lät väl bra??? Jag älskar solrosor och jag hoppas att mina vänner inte gråter när dom tänker på mig. ;-D
Hmmm, man kanske skulle ha petat ner några solrosfrön i rabatten.... fniss...



Idag har det kapats brädor till taket och målats detsamma. 2/3 är kapat och därmed oxå målat första omgången. Skall målas en gång till för att täcka riktigt. Närmare bestämt 108 st brädbitar är sågade!! PHU!! Min rygg säger mig att jag målat mer än hälften av dessa. (resten målade gubben)

Det har inte hänt så mycket där ute i helgen som är synbart men mycket tankeverksamhet och planering av småsaker osv så dom slipper stå och riva ner något förhastat. Verkar vettigt!

Innan jag gav mig i kast med takbrädorna lyckades jag faktiskt pilla ihop 2 LO och laga lunch till hela kompaniet oxå. :-) Ska ta och fota av dom så kommer dom så småningom här i bloggen.

I övrigt har vi njutit av en varm härlig helg och känslan av att kunna sitta UTE på altanen och äta är obeskrivlig. Sååå himla skönt! Satt till och med där i morse och åt frukost, även om det var liiiite kyligt. Men det gick bra, med tjock morgonrock och raggsockor höll jag mig varm. ;-) Fåglarna kvittrade som bara attan och jag nöjt för fulla muggar.

image833

Ett par vitsippor från tidigare i veckan.... Dom var lite knepiga att fota eftersom dom blev så otroligt vita i solen, så kameran lurades nog lite och dom flesta kort blev ganska sunkiga tyvärr. Önskar mig ett bra macro-objektiv! (nån som har ett över och kan skänka mig? haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback