Julklappar...

Idag kom jag på att jag kanske skulle vara ute i "god tid" och börja fixa lite med julklappar oxå...

... ehhrr...

ja men ni hör väl själva... *god tid*... i december?
Jo tjena! ;-DD

Men för mig är det att vara ute i god tid om man tänker på julklappar den 9e december. Brukar inse att vi inte fixat nått när det är framåt den 20e eller så... och då brinner det lite lätt i knutarna oxå. Vår familj i ett nötskal fast jag verkligen *hatar* när det är så. Vill kunna planera i god tid, handla smart och bra saker inte att behöva ta det som finns kvar i leksaksaffären bara för att man måste hitta på något.

Idag blidde det en beställning hos lekmer.se så nu är lillasysters julklappar fixat. Värre är det med storebrors. På hans önskelista finns typ Nintendo Wii, Xbox 360, nått spel till nån av dessa två och Rockband med trummor och hela kitet. Just det WOW fanns med oxå. (World of Warcraft tror jag bestämt det står för.. ni hör, jag är nästan bildad...) Nu hör det till saken att storebror redan äger ett stycke dator som det spelas rätt flitigt på samt ett PS2 som det oxå spelas rätt flitigt på. Att köpa ytterligare något att spela på känns sådär om jag får säga det. Det känns som det skulle kunna spelas ÄNNU mer än vad det redan gör, och det spelas alldeles för mycket egentligen. *suck* What to do liksom?  Skulle ju kunna fixa en klumpsumma med pengar så fick han köpa det han ville eller spara vidare till nått större, men hur kul är den då? Hur gör ni andra med era barn? Om dom bara önskar sig saker som dom redan har en uppsjö av sedan tidigare... känns ju ganska taskigt att komma med andra saker bara för att... och som dom inte alls vill ha egentligen. HUVUDBRY! Ska nog ta in min man på spelplanen i den här frågan. ;-)

Idag blev det en totalt perfekt kaos-dag. Perfekt i den meningen att saker inte fungerade speciellt bra, inklusive min hjärna. Men min tajming blev rätt utmärkt i slutänden. ;-) Stalltiden var strax efter halv tio ungefär så det innebar att jag skulle hinna fixa med att skriva ut beställningar etc för att förbereda tills jag kom hem igen.

Funkade inte alls. Det breda bandet var stendött. All hantering av ordrar och butik går via nätet. Grejtans. Inte heller skriva ut inbetalningar från banken funkade speciellt bra. Lätt frustrerande. Inte ens det mobila bredbandet fungerade. Snacka om avskuren från omvärlden. (i-landsproblem... jo, jag vet) Dock en lyckad ridtur på unghästen så där är jag nöjd på alla plan. Helmysig häst.

Smaskade i mig nån form av lunch för att hasta ut och kasta mig över internet som nu hade tagit sitt förnuft till fånga. Lyckades på nått sätt få till alla brev som behövde postas under tiden som jag svarade i telefon så många gånger att jag tappade räkningen. ;-) Snacka om telefonterror. Har inte riktigt förmågan att strunta i att det ringer heller, det brukar bli lugnast av att man ändå svarar. Nåja, sladdar av gården vid 14-snåret för att hämta lillasyster på dagis för att sedan fortsätta iväg och posta ett berg med brev. Kommer på att jag sett skitläckra (ursäkta språket) julgranar i nån reklam från Ittala Outlet och springer in där och handlar på mig 3 stycken som jag skall hänga smycken i på julmarknaden på lördag. Idag blev det nämligen bekräftat att vi ska iväg eftersom Maria fått bekräftat att hennes fårskinn är på väg hem från beredningen. Så... när jag ändå är ute på rundtur kommer jag på att jag behöver smala långa nålar så jag drar förbi tyg och garnaffären och gör ett litet inköp.

Shoppingrundan och brevpostningen avklarad. Frågar lillasyster om hon vill åka förbi morfar en sväng... men det ville hon inte - hon ville hem. Tja, jag har säkert (!) en del att göra säkert så vi åker hem. Lagom när jag svänger ut på riksvägen med näsan hemåt kommer jag på att jag ju ska ha öppet i lagret idag. Om 10 minuter skall det öppnas. Det tar mig 12 minuter att åka hem... normalt. Sladdar in på två hjul på gården PRICK klockan 15.00. Där kan man prata om perfekt tajming iallafall... hihi. Bara att kliva ur bilen och låsa upp till en kund som stod och väntade.

Jodå, jag andas emellanåt faktiskt. Faktum är att jag får andas rätt skapligt mycket på kvällarna när nattningen är avklarad. Iallafall när gubben jobbar. Då gör jag som jag vill... och nu har det blivit mycket pärlpyssel inför julmarknaden får jag väl erkänna, annars fastnar jag vid datorn en stund. Skulle säkert kunna ha rejsat runt och städat, diskat och dammat eller så, men det lockar rätt lite tyvärr...

Ser fram emot ett långt härligt jullov där jag hoppas hinna med både lite av dom tråkiga vardagssysslorna som man aldrig hinner med annars absolut aldrig känner för att göra och dom roliga pyssliga bitarna. ;-) Det är mitt mål. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback