Otur eller fel business...

det här med julmarknad kanske inte var min grej... eller så har vi prickat in helt fel ställen att vara på helt enkelt. *trist*

Idag gav vi upp vid 14-tiden och packade ihop på 5 röda och gav oss hem. Då hade vi stått ute nog i kylan och väntat på folk. Eller... missförstå rätt... det var faktiskt en del folk, men dom styrde mest kosan åt den jultallrik som serverades på gården + den lilla gårdsbutiken för inköp av div närproducerade köttprodukter. Tror jag sålde en tändsticksask, ett par påsar juletiketter och en påse godis. Jo, en istapp oxå... 

Så nja, ingen höjdare alltså. En erfarenhet rikare. Julmarknad ute var definitivt inte vår grej, även om vi faktiskt pälsat på oss ganska bra ändå... men man blir frusen efter flera timmar utomhus. Det var iallafall -10 grader ungefär. Tur solen tittade fram på slutet. :-)

Jag har kors i taket varit duktig och laddat in korten från kameran oxå... så här kommer bild från dagens bord.

Maria hade med sig fårskinnen, ljusstakarna och mössorna, jag hade resten där på höger sida. ;-)  Får väl bli "plan B" ang. halsbanden ändå nudå... julklappar och ut i webshopen... vore ju skoj om man kunde få sälja nått av det iallafall.... :-)

Här är föresten en bild från julmarknaden i Rättvik förra helgen. blev bara en bild från min halva bordet som jag laddade in i datorn märkte jag när jag skulle fixa bilder.



Rätt lika upplägg alltså, varför ändra ett "vinnande" (vilket inte var så himla vinnande visade det sig... fniss...) koncept?

Sen måste jag bara visa ett par foton jag tog på förmiddagen innan vi stack på julmarknad. Det var så underbart vackert ute. Det svåra är bara att fånga det på kort och göra det rättvist mot verkligheten.

Tydligen kan man lyckas få nått ryck ibland och få med sig kameran ut. Tyvärr inte lika ofta som jag skulle vilja bara... hoppas det kan bli nån bättre ordning på det. Fick förhandsbesked om att jag är antagen till ytterligare en högskolekurs ang. foto. Minns inte exakta namnet på kursen nu, men det är en kurs som går i Falun och det är 7,5p (25%) så det kan bli lagom även till våren. Är inte klar med den här visuell komunikation ännu, har inte lämnat in någon av uppgifterna alls, men det har varit mycket på slutet här. Ska ta tag i det över jul nu och se om jag inte kan få till ett par av dom totalt 4 uppgifterna iallafall. Vore skönt att beta av lite om man ska börja en ny kurs sen... Den som går i Falun är "på plats", dvs man åker dit en dag i veckan (em-kväll) och studerar där. Hoppas verkligen det kan fungera, är jättesugen på att gå den, även om det är trist att behöva gå "själv". Är ingen person som gör saker hux flux på egen hand så där... är gärna i andras sällskap när det gäller sånt. :-) Men men... allt går bara man vill. Kanske träffar på nån kändis... man vet aldrig.

Vårt badrum är näääästan nästan klart nu. SKÖNT! Nu ska bara duschväggen torka fast (den är silikonad) och sen ska allt skuras av och SEN kan vi börja använda badrummet igen. HURRA HURRA! Då ska jag oxå se till att fota ett par kort. Visst ja, ett par knoppar till skåpen skall inhandlas oxå, men det är ju bagateller i tillvaron. ;-)

Nu ska det nog lördagsmysas lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback