Livboj eller simdyna önskas!

Fy jäsiken vad det har regnat hela eftermiddagen.

Kl. 18.00 hade vi fått 41mm regn och det från ca 12 - alltså på ca 6 timmar. Ingen flodvåg kanske, men fullt tillräckligt för att skapa oreda och en egen pool på gården. ;-)



Så här såg det ut på eftermiddagen hos oss. Najz va?
TUR vi bor mestadels på sandjord - så det sjunker undan ganska fort. Och hade det varit lera hade vi väl flutit ut i älven vid det här laget... vi bor liksom inte så himla långt ifrån och med en rejäl slänt ner mot älven!



Här flyter floden ner mot backen till älven. Gick dit nu på kvällskvisten och kikade och vägen hade skurit sig rätt bra (grus) och det var typ 2-3 dm djupa sprickor där vattnet banat väg. Vatten är starkt. ;-)

Med regnet passerade två rejäla åskväder oxå. Det första gick ganska nära så då var jag glad att jag hade en fläkt i badrummet och diskmaskinen igång. Dämpade mullret rätt bra. ;-DD

Mellan 15 och 18 "roade" jag mig inomhus med att möblera om och försöka leta på min pysselhörna igen. Vet inte om jag lyckades så oerhört bra, men det blev lite annorlunda iallafall... Häpp!

Före:  (visas med flit väldigt små så skiten inte syns så bra ifall ni undrar)
 

Och när jag var klar såg det ut så här:

 



Lite bråte kvar på skrivbordet som jag inte lyckades trolla undan, men det löser sig nog med tiden kanske... eller så drunknar det under lite nytt bröte. ;-)

Gjorde inget åt garderoben, utan plockade "bara" av allt från skrivbordet och under, och vred skrivbordet mot fönstret och så plockade jag upp alla hyllor mm igen så gott det nu gick. Blev lite sämre plats än jag tänkt mig, men å andra sidan så känns det (kanske) lite bättre med att kunna titta ut genom gluggen som är kvar av fönstret. Hade velat ta ner alla hyllor i fönstret oxå men jag har ingen plats för dom nån annan stans så dom får stå kvar. Kan med lite vilja iallafall se älven utanför så det känns bra. ;-)

Blev en simtur ner till stallet oxå för att ta in min sjöhäst. ;-) Jösses vad det tjippade i hagen, så man kan säga att det var tur att jag tog gummistövlarna! Upptäckte dock att det tydligen var hål i dom, men dom höll mig iallafall lite torrare om fötterna än ett par gympadojjor. ;-) Och YES BOX - min suveräna nya regnjacka är som en dröm! Ett mycket lyckat köp. Begrep väl att det var lika bra att beställa en på stört liksom - vilken svensk sommar har haft sol 10 veckor??



Kommentarer
Postat av: Åsa - Scraphorse

Men så produktiv du varit o ordnat till det så fint i pysselhörnan! Även om det inte blir mer plats så kanske det ger lite inspiration... :0)

Ja här regnar det precis lika mycket och jag är såååå less på det så jag nästan kräks. Usch! Men vi kan väl tacka oss själva för att vi valde att rida när vi gjorde, vi hade ju t.o.m. lite sol ;0)

Kram!

Postat av: Chruss

Jahapp, fler än vi som har exklusiv sjötomt nu :-D

Nåja, det är mest vägen som ligger under vatten på ett par ställen - vi har fått ca 65 mm sedan igår kväll och det regnar fortfarande....suck.

Sicken pysselhörna...maaaaah....

Tackar för inbjudan - håller på att flirta med maken hej vilt!

Kraaam!

2009-07-09 @ 20:44:01
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Tänk att du hittade din pysselhörna igen ;-) Himla snyggt och prydligt blev det verkligen och det inspirerade mig att ta tag i min egen röra ... kanske inte riktigt lika illa, men städning behövs helt klart. Oj oj oj vilket ruskväder ni har eller har haft. Här är det också regnigt, men vi har inte på långa vägar fått så mycekt blöta som ni. Kram på dig!

2009-07-10 @ 18:39:47
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback