Jag har pysslat, jag har pysslat!

*sjunger och dansar* (tur ingen kan se mig)

Jösses så skoj att pyssla lite.
Kläckte en ny liten idé här ang. mina "distressrutor" som jag visat i Inky-bloggen.

Mixade mina tankar från ett gammalt alster och dessa nya rutor med distresserna och fick då följande resultat:


Före "nedskvättning".


Oxå före nedskvättning, lite mer rakt uppifrån för att få en bra bild över det hela.


Efter nedskvättning. ;-)
Sprayade lätt ett par ggr med Glimmer Mist Gold + skvätte lite med en pensel som det var "vintage photo-vatten" på. Det ger lite mer liv och struktur även om det kan se lite "skitigt" ut, men samtidigt är det ju lite vitsen oxå när man gör nått sånt här. Blir mer av en tavla än något man svänger ihop till ett kort. :-)


Närbil(d)....


Här ser man faktiskt att det glittrar lite av guldskimret! (mest i det ljusbruna fältet)


och fågelhörnet... se hur dom flyger ut ur bilden...

Alla stämplar är från Tim Holtz EZ-set och alla färger är distresser. Papperet är ett akvarellpapper.

Åh vad skoj det var att leka lite, det här är sånt jag verkligen gillar att pyssla med när jag leker med mina stämplar. Det var ofantligt länge sedan jag satt med något lite mer avancerat och pilligt som detta...

Vill du se ungefär hur jag gått till väga så surfa in på InkyWings blogg (länkar till vänster) så hittar du en steg-för-steg instruktion med hur man gör själva "rutan", sen är det bara att utveckla det hela lite.... ;-)



Ang. regnet så är vi uppe i över 80mm nu på 1½ dygn. BLÄ!!
Det är blötare än någonsin överallt och varenda grusväg som befinner sig i en backe har skurit sig i djupa fåror. Suck. Hästarna har fått en mindre "flod" i sin hage och i varenda liten grop där en hov trampat står det vatten. Ån som rinner nedanför stallet var alldeles brun igår kväll när jag kom ner och tog in hästen. Skyfallet med åskan hade nog dragit med sig en hel del från kanterna misstänker jag... mysigt värre...  Såg nästan lika ut nu i kväll när jag var ner, något mer utspätt bara... och vattnet stod bra mkt högre än det brukar göra, det är väl ingen som släppt på vid kraftverket ännu.

Att rida är inte att tänka på, säkert inte på flera dagar fast det slutar regna. Det är snorhalt i geggan och gräset och då avstår jag hellre än riskerar att gå omkull och få en häst över mig. Ser lite tröstlöst ut på väderfronten känns det som.

Ser ut att vara samma över hela Sverige. Snacka om sommarväder! *ironi*
Det känns som det räcker mer än väl just nu, nu kan molnen ta och åka iväg och regna lite i öknen istället - där skulle det säkert behövas lite regn. ;-)

Kommentarer
Postat av: Jaana

Detta alster gillar jag skarpt ! Tackar och bugar, för inspirationen !

Postat av: lenislenis

Riktigt, riktigt snyggt!

2009-07-10 @ 12:57:08
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Supersnyggt - måste testas! Har gjort något liknande med maskning förut, men då höll jag mig helt "inom rutan", det här ger en helt annan dimension till bilden.

2009-07-10 @ 18:42:14
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: Agneta

Jättefint.....det där ska jag ta och prova någon dag :)

2009-07-12 @ 14:55:58
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

Njuter att detta - så snyggt! Jag ska ta mig an tekniken nån annan natt när jag fått ordning på alla stämplar. Och du, du har faktikst sålt några beg.stämplar - till mig!

2009-07-13 @ 00:24:58
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Milo

Wow! Snyggt! Helt i min stil =)

2009-07-16 @ 12:54:24
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback