Hallåååå! Bättre väder tack!

Om lite mindre än 2 timmar tänkte vi faktiskt ut och rida.

Det är tråkigt att rida när det regnar.
För att inte tala om hur tråkigt det är att rida när det pissregnar!
Dessutom blir det ganska halt när det regnar... för hästarna alltså.
Urk!

Så nu tänkte jag att det skulle sluta regna och torka upp lite - det går väl bra?
Thank you!

Medans jag väntar på att det ska sluta regna har jag suttit och läst lite i en fototidning och pillat lite på mitt tulpanfoto en gång till.... nu med eget dragande i div reglage istället för att använda actions. ;-)

Då blev det så här:



Ja men, det där var väl inte sååå pjåkigt va?
Jämför med orgiginalfotot som finns några inägg ner.... ;-)

EDIT - herregud - insåg ju att jag inte ens själv orkade rulla ner dit - då hade jag ju glömt hur det här fotot såg ut innan jag kom fram. Jag lägger in originalet här oxå....

(så - nu blev det lättare va?)

Känns som jag borde sparka mig på "ett-ställe-visst" och göra klart den där photoshop-kursen nu. Har inte blivit av att göra det sista för jag har inte haft tid att sitta ner och kolla på lektionerna i lugn och ro. (och DET mitt gott folk är nått man behöver - lugn och ro alltså - om man ska lyckas ta in all info i hjärnan och få ut  nått av det!)  Så... det kanske kan bli ett projekt för sommarlovet. Det är ändå kört att göra klar kursen den här terminen så att säga. Tror 8e var sista datumet för att man skulle hinna bli bedömd osv innan dom tog sommarlov mm. Så nu är det liksom ingen brådska direkt utan bara det blir gjort... innan Januari typ! (och det ska det absolut bli - mitt mål är att  ha det klart innan Augusti!)

Tiden den tiden...
Jag ska väl kanske inte klaga egentligen för jag har väl det ganska förspänt med egen tid och hemma-tid om man nu ska kalla det så. Problemet är att (eller - är det ett problem egentligen? Näe.. det låter sjukt) man har största ansvaret för barn och hem medans maken är ute och får lön för det jobb han gör. Vi jobbar nog lika mkt skulle jag tro, men jag får väl bara en promille så mkt betalt för mitt jobb som han får. ;-DDD
Åter till tiden... eller den obefintliga sådana.
Det finns så sjukt mkt man skulle vilja göra, men tiden räcker ju inte till... suck.

Fast jag har kommit på varför. Jag är typ 10 år före min tid.
Dom som HAR tid... (eller nått) är oftast ca 10 år äldre än mig. Dom har vuxna barn (framför allt) och har lite stadigare ekonomi eftersom dom hunnit lite längre här i livet. Så är det!
Men det hjälper ju inte mig - jag vill ju NU - inte om 10 år.
En annan är ju liksom mitt i livet där allt händer (som dom säger). Man ska försöka jobba häcken av sig för att få lite pengar över, man ska ha tid för barn, egen tid, fritid, ett liv, ta hand om huset, hemmet, maken, barnen, och försöka få allt att gå ihop på nått rimligt vis. Man ska även vara trevlig mot släktingar (helst äldre sådana som behöver hjälp) och man ska ha ett prydligt yttre och en prydlig trädgård.... eller nått....

Ja, ni vet.

Fast dom som känner mig vet oxå att ungefär hälften av dom där sakerna jag nämnde har jag strukit från min lista innan dom ens kom upp på den. Det ligger antingen inte alls i mitt intresse att utföra nämnd syssla eller så har jag helt enkelt prioriterat bort det pga att det inte finns TID! ;-DD

Kors ja, jag fick iallafall ett nytt motto häromdagen.
Bättre att MÅ BRA än att SE BRA UT (inför alla andra) !
(inräknat i det där "se bra ut" är även - ha en snygg trädgård, ha ett välputsat/städat hus osv... fniss)

Vet ni - jag mår rätt bra!
(och gud så mkt svammel jag bjöd på idag.... varsågoda!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback