WTF!

Alltså, ursäkta svordomen, men nu bryter jag ihop.

Ni vet REGN..... sånt där blött otäckt som kommer uppifrån (oftast) bör helst kombineras med ett riktigt bra REGNSTÄLL så blir det genast mkt trevligare.

Ikväll när jag skulle gå ner till stallet bröt min jacka ihop och dragkedjan tackade för sig.... BUÄÄÄÄÄHHHHHHH!!!!

Jag har två lika dana regnställ...
eller rättare sagt hade....

Nu är båda jackorna paj. STÖN!
Fast.... ok, med närmare efterräkning så har dom +15 år på nacken så man ska väl kanske inte klaga. ;-)

Är nu på ganska redig surfjakt på ett nytt ställ, eller åtminstonde en ny jacka! Känns lite halvakut en dag som denna.... *lyssnar hur regnet smattrar mot rutan....*

Mitt ställ heter ABEKO / AIRWAY och har alltså varit en trogen vän i många år. Helt outstanding när det gäller att stå emot vatten. Har *ALDRIG* blivit blöt igenom när jag haft det på mig - hur mkt det än har regnat!

Tyvärr hittar jag inte det längre (konstigt att dom bytt kollektion på +15 år... not) på Abekos egen hemsida, men jag hittade iallafall en jacka som verkar hålla måttet. Abeko Dover Airway @ ca 469:-. Tror det blir bra. Hoppas dom kan skicka den *igår* ifall man beställer.... typ.

(kuriosa - den jackan kommer kosta mig nästan lika mkt som hela stället kostade för dessa +15 år sedan... fniss... tror vi betalade ca 625:- via ridklubben för dessa ställ.... sanslöst billigt!)

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hej!



Hoppas nya regnstället låg instucket i morgontidningen i din brevlåda i morse då!? ;-)



Eller varför inte att det är UPPEHÅLLSVÄDER nu istället!?! :-D Låter ju onekligen som ni har fått vad regn ni ska ha för resten av hela året, typ... <:-)



Ha det fint!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback