Kursen digital bildbehandling

phu... äntligen kom man igång igen efter att ha varit sjuk, borta på mässa och varot totalt "off" i flera veckor. Tänk så lite det behövs för att sätta krokben på rutiner och annat egentligen. (även min abision om "ett foto om dagen" - ni vet 365-dagar har fått sig en rejäl törn under den här tiden... suck)

Nu idag har jag iallafall tagit tag i Photo Shop-kursen som jag kallar den, och faktiskt lämnat in uppgift XX som den heter. ;-)  Det är första inlämningsuppgiften på den här kursen.

Min "före"-bild såg ut så här


och efter lite redigering så blev det denna bild som alltså är "efter"-bilden. ;-)



Mitt mål var att fokusera på själva mötet mellan barnet och tjuren (!) som det faktiskt visade sig vara när vi böjde oss ner och kollade efter. (fniss) Det tog en stund att få bort alla snören mm, men det var det nog värt. ;-)

"Roar" mig med att VAB-a nu igen.... dottern hade feber igår och idag har det gått över till krax i halsen istället. Hm. Börjar få en viss vana av det här känns det som... suck.

Igår hade vi underbart vår-väder här. Solen sken och fåglarna kvittrade frenetiskt när jag gick ner till stallet för att packa hästmaten. Härligt härligt. Idag är det ganska mulet och jag gissar att det inte är mycket till värme heller... trist - hade behövt en liten solkick i ögonen idag igen känner jag.

Åhhhh - vet ni vad jag gjorde igår föresten???
Ett KORT!! Japp, ett sånt där stämplat alltså.... fniss...
Jag och Susanne och Åsa lekte med Alkohol Inks förra veckan och igår kväll pillade jag lite på dessa och letade fram ett par stämplar och gjorde ett enkelt kort. Ska försöka fota det oxå, men ni vet hur det är med minnet på undertecknad så räkna inte med att det dyker upp inom dom närmaste minuterna precis. ;-DD

Jösses vad jag önskar mig ett eget pysselrum just nu - har MASSOR av bra idéer och inspiration mm, men när jag kommer fram till min hörna så vänder jag nästa direkt. Det är för trångt (ähum) och jag orkar liksom inte gräva i 10 lager för att hitta det jag har. (jodå, jag vet ungefär VAR jag har det och ATT jag har det, men själva grävandet är det som får mig att tappa all lust. Jag kläckte en bra idé (läs: dröm) om att bygga ut på baksidan och då skulle det vara ett stort fint ljust vardagsrum med glaspartier ner mot älven så kunde vi ta det gamla vardagsrummet som kontor/pysselrum. Jiiihhhaaaa vilken bra idé kände jag. Tja, maken var väl kanske inte lika sprudlande kände jag när jag presenterade detta, men visst, jag tror han skulle kunna övertalas om jag hostade upp kosigen det skulle kosta typ.... ÄHUM! (ett smärre problem uppstod genast.....)

Kommentarer
Postat av: Åsa - Scraphorse

Det är lugnt Lisa! Om vi ser till att sälja som f-n på nästa mässa så borde det väl kunna genomföras! Ehhh...eller...? ;0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback