En måndag kväll i skolbänken

Nästan iallafall.
Har befunnit mig vid köksbordet, ganska hårt och obekvämt egentligen. Kunde ju ha varit smart och satt mig i soffan istället. ;-)

Upptäckte när jag surfade runt att dom släppt första lektionen på den nya högskolekursen som jag ska gå nu under hösten så eftersom jag inte hade så mycket annat för mig nu ikväll så körde jag igång och tittade på det på datorn. Mycket intressant! Många bitar, en del rätt luddiga och flytande, men jag räknar med att få hem getterna till stallet inom kort. ;-DDD Jag har iallafall insett att jag inte är van att tänka på bilder på det sättet som det förväntas att man skall tänka på bilder angående Visuell kommunikation... typ. Jag hoppas med kursen kunna få lite verktyg för att få ihop det på ett bra sätt.

En sak som stämde på pricken (ja, ja... lite får man väl skryta? - det är ju min skrytblogg - remember?) kände jag var när dom pratade om att en bra fotograf kan vara "här och nu" och njuta av ögonblicken, ta till sig stunden osv. Allt det där ramlade jag över för några år sedan... en magisk känsla samtidigt som man undrade lätt över om man blivit totalt IQ-befriad som gick runt och njöt av att det hängde mossa på träden... eller nått i den stilen. ;-D Men det var skönt. Skönt att kunna se vackra saker runtomkring sig som man inte alls sett tidigare. Små små skatter överallt där ute. Nu gäller det liksom bara att omsätta (översätta?) det i fotograferandet på ett bättre sätt. Jag försöker och har alltid gjort. Jag älskar att fota små torra kvistar, timrade knutar och annat "skoj" som väldigt få andra ser nått värde i. (tror jag iallafall...)

Jaha, den här gången blev mitt fredagsstudernade en måndagkvällsstuderande istället. Men det gör inget. Det var intressant. På fredag kan jag ut och fotografera istället och öva! ;-)

Nu ska jag gå och kolla vad det står på insidan av ögonlocken några timmar. :-)


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Det stod säkert några spännande kamerainställningar på insidan av ögonlocken!? ;-)



Visst är det en större/vidgad naturupplevelse att gå ut i skog och mark med kameran, än typ bara med hunden. Så mycket mer man ser och lägger märke till när man har ännu ett öga med sej. :-) (Ja, det blir samma sak om man går på "fotosafari" i storstaden, fast det har jag (ännu så länge) inte gjort i någon större utsträckning - men det kommer nog det också vart det lider).



Igår hade jag lite tid igen till att testa vidare med nya kameran. Blir bara mer och mer förtjust i den! :-)



Postat av: AnnaKK

Nu har jag också suttit i skolbänken - eller bedrivit nån slags självstudier om Flickr iallafall! ;-)



Fick väl inte till galleriet (http://www.flickr.com/photos/annakkfromsweden) så proffsigt med en gång, men jag ska styra upp det senare med olika kategorier och så där.



Men just nu är det lite för fint väder ute för att sitta här vid datorn längre... :-)

2009-09-16 @ 13:21:00
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback