En aning snö

Nån mer än vi som fått "en aning snö" så här långt?

PHU! Det är ju snö preciiiiis överallt... typ.

Jösses!
Kul med snö på vintern alltså, men jag tyckte nog att det vi redan hade räckte alldeles utmärkt tack! Nu har vi fått ungefär lika mycket till sedan igår känns det som. Det snöade kopiöst igår. På både höjden och tvären... det snöade hela natten och det snöar fortfarande. Ligger nog närmare 2dm på gården just nu som är oskottat skulle jag tippa. Lätt skoj när man ska försöka ta sig fram med en bil eller så... Tjohej.

Kom på när jag slirade in på dagis att jag egentligen kunde ha struntat i att åka till dagis. Jag *måste* ju liksom inte ha iväg lillasyster dit om det inte behövs. Hon hade lätt kunnat roa sig hemma och jag hade kunnat jobba lite ändå. Men men... lätt att vara efterklok. Det gick ju trots allt. Vägen var delvis plogad och på väg hem mötte jag plogen som körde andra halvan... Fick nästan köra in i vallen på sidan för att få plats eftersom han lätt kunde ha tagit min backspegel annars... aningen nervigt där ett tag. Såg på långt håll att plogen flög och far utan kontroll och ganska mycket på min sida så jag nitade och stod still och blundade med ena ögat typ.... phu - det gick bra.

Fy fabian för sånt här väder.

Ändå vet jag dom som har det mycket värre. Vi har iallafall inte behövt krypa ut genom fönstret för att skotta ut oss direkt som jag hört andra fått pyssla med den här vintern. ;-D

Hoppas snön ger sig nu så dom hinner få rent vägarna tills vi ska iväg till högskolan ikväll. Så himla kul är det inte att slira runt på vägarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback