Dagens projekt.

Får bli att få igång bilen... ;-)

Den har stått nu iallafall över nyår och är lite lagom "kylig" så där...  Har varit ut och satt i sladden med motorvärmare mm så kanske den blir hyfsat upptinad om några timmar. Tack och lov ingen isbark på framrutan utan bara lite vanlig is på sidorutorna. Det kan jag tampas med...

Morgonens temp:  -29 grader.

Anledningen att jag överhuvudtaget överväger att försöka starta bilen är att pappsen fyller år och vi tänkte åka iväg och gratta så klart. :-) Det har oxå utlovats att det ska slå igen sig lite med temperaturen längre fram på dagen. Håller tummarna för det.

Hmm, vad ska vi göra nu då tro.... känns som jag glömt något, men det är nog bara för att jag börjar rusta inför jobb nästa vecka och jag ska baske mig inte tjuvstarta. (så dä så!) Jag ska nog ställa mig och pyssla istället. Kanske min stol dyker upp idag? Who knows. Beställde en sån där hög arbetsstol från Quill att ha vid pysselbordet. Då kan jag sitta om jag vill ibland.

Måste föresten berätta om våra något motpoliga katter här i huset...
Den ena springer ut ena minuten för att vilja in en stund senare med rimfrost i morrhåren... typ. I bästa fall... är det bara ett uns varmare än så här så kan han vara ute flera timmar... (nu pratar vi om -15 - -20 grader typ) En riktig polar-katt alltså!
Den andra däremot... gissa var han har sitt favvo-ställe just nu? Jo, på badrumsgolvet! Det nyrenoverade alltså, där det är golvvärme!! ;-DDD Där ligger han och späker sig och njuuuuuter av värmen. Han skulle knappt komma på den dumma tanken att gå ut. OM han nu ens går ut så tar det MAX 3 minuter så vill han in igen.

Själv skulle jag nog oxå välja badrumsgolvet om jag var katt... ;-D
Tyvärr lär man ju sticka ut näsan även när det är så här kallt, men det är inte skoj att försöka jobba och röra på sig när man är påpälsad som en michelingubbe. Vet att jag nämnt det förut. Ett stort problem har tidigare varit fötterna... där fryser man alltid, hur man än bär sig åt eftersom man står nästan still på en kall backe...  Men inte nu längre. Jag *fick* faktiskt ett par stövlar i present förra året och dom är jag mer än tacksamma för. Jösses vad jag älskar dom stövlarna! Normalt klarar man sig med ett par helt vanliga strumpor i dom, och är det så här kallt så tar jag bara ett par normaltjocka raggsockor istället. (utan strumpor under)

Stövlarna är sånna här:

Power Original. (notera grå kant längst upp!)
Dom är såååå underbart sköna att gå i. Lätta - väger knappt någonting, men ändå såååå varma! Vattentäta så klart så man blir inte blöt igenom heller. Snordyra (om du frågar mig) men klart värt pengarna när man har använt dom ett tag och vet vad dom går för. Mellan 700-1000:- har jag sett att dom säljs för. Finns lite olika märken som ser liknande ut men dom är inte lika sköna.


Kommentarer
Postat av: Sara-SaGam

hej hopp, maken är intresserad av hur ladan ser ut!!!??? var finns fotona?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback