Första mässdagen.

Sov ju som sagt inte så mkt i natt, men efter frukosten så var jag rätt mör så jag gick upp och la mig en timme eller nått och lyckades somna en stund. Anna-Lena och Katarina passade på att hämta biljetterna till mässan.
Det var CHA Craft Super Show som slog upp portarna klockan 12.00. Vi var där i god tid och fick köa med tusentals andra människor som oxå var sugna på att komma in och shoppa lite... konstigt. ;-)
Här står vi redo att kliva in på mässan.
Det var första gången för den här mässan i Anaheim och andra gången totalt. Så klart skulle det hållas lite tal mm innan dom slog upp portarna. Det fick vi stå ut med.
Så fort vi kom innanför dörrarna sprang vi på Heidi Swapp saker. En hel monter med MASSOR av henne saker eftersom dom troligen säljs ut. Skulle tro att vi fyndade en del redan där. Som ni ser på bilden ovanför hade vi alla rullväskorna med oss, vilket var sjukt smart!
Oj, här shoppas det tror jag bestämt. ;-)
Kolla snyggisarna här då!
Jo, och JA, vi gick i dom här kockmössorna hela dagen. *asgarv*. Vi var ju inte ensamma och dessutom så kände vi inte en käft på mässan så vi höll god min. Anledningen var att man hos CriCut kunde vinna härliga priser om man hade mössan på sig. Det lönade sig nästan för oss, vi lyckades bli stoppade för att få fylla i lappar för dragningen i utlottningen och det var ju positivt. Senare på dagen var vi med på en demo av Gypsy hos dom och då fick alla som var där testa själva samtidigt som dom demade. Efter det så hade dom utlottningar och Anna-Lena lyckades faktiskt vinna en Cartridge till CriCut. Skoj!
CriCut släppte en maskin som heter CriCut Cake och med den kunde man skära i sockerpasta och alltså göra dekorationer till sina tårtor med skärmaskinen. Hur häftigt som helst, men kanske inte användbart för precis alla. I USA är dom ju tokiga att göra tårtor mm så man kan ju förstå idén. Själva maskinen är Röd, och ser ut precis som CriCut Expression.
Hos CriCut var vi med på en demo och gjorde var sin cupcake holder och man fick faktiskt en äkta muffins att stoppa i och dekorera. Fick inte med nått kort på den, men jag tror Anna-Lena fotade dom.
Stämplar i långa rader.... kanske blev det lite shoppat... kanske inte. ;-D
Hos Pink Stamper satte vi oss ner och gjorde ett kort där dekorationen var utskuren med CriCut. Överraskande nog med en ... CUPCAKE på. ;-DD  Anna-Lena presenterade sig och vi stod och småpratade lite med Robin som har Pink Stamper. Dom flesta vi började prata mer med tyckte det var så häftigt att vi kommit hela vägen från Sverige och hit. ;-) Skoj att få kontakt med folk lite mer än vanligt.
Här är Robin (Pink Stamper) och undertecknad. ;-) (iförd nörd-mössan...hehe)
Upptäckte oxå att Dee och Warren Gruenig var där. Det är Dee som designar Posh Stamps. Jätteläckra fyllda stämplar som enkelt färgas in med regnbågsdynor, LePlume osv innan man stämplar. Fick lov att gå fram och presentera mig för Warren eftersom vi haft mkt mailkontakt för flera år sedan. Hejade oxå på Dee. Warren var oxå imponerad över att vi rest hela vägen från Sverige och han tyckte det var skoj att få träffa mig. ;-) Han kom minsann ihåg mig så det var riktigt roligt. (kanske inte så svårt att komma ihåg nån från ett land på andra sidan jorden som man mailat med en del, vad vet jag)
Oj, här kom visst en bild på våran lunch.
Jo, det är faktiskt sant. Sjukt egentligen, men det är tydligen vad man får leva med på det här stället. Konstigt nog är jag inte alls lika hungrig som vanligt heller, mkt märkligt. Men jag kom på konceptet... när det är dag här är det ju natt i min hjärna, och då äter man inte. När jag egentligen skulle ha ätit då det är dag mitt huvud så ligger vi ju och sover så då äter jag inte heller... jösses vad smal jag ska bli efter den här veckan... eller inte. Man äter ju inte precis rätt saker på det här bygget. Ehrr.... Har dock försökt vara hyfsat duktig när det gått att välja.
En bild från demon hos CriCut.
Vi gick från mässan strax efter 18 ungefär, då hade vi tillbringat 6 timmar där. Kändes i fötterna. Men skorna jag köpte var riktigt sköna så det gick rätt bra ändå. Vi gick och åt en Pizza slice på Hilton som låg bredvid mässan. Det fanns några mathak i byggnaden där. Sen rullade vi hem till hotellrummet, bytte om till badkläder och gick ner och bubblade en stund i bubbelpoolen! Hur skönt som helst.  Det var inte speciellt varmt ute, men det gick bra ändå. (Poolen var utomhus!) Så länge man var i vattnet var det ju inga problem. :-)
Tillbaka upp och duscha av sig och sen har vi slappat lite efter det. Börjar snart bli dags att försöka sova lite, är skapligt trött. Hoppas verkligen att det går att sova lite mer i natt annars blir jag galen. Då får det bli lite mer ljudbok, orkar inte ligga och vrida mig en natt till.
I morgon har vi en klass där det visas något med Melissa Frances material. Är lite osäker på vad, men det är säkert skoj oavsett. ;-) En snabbis in på mässan blir det säkert eftersom vi har biljett även för i morgon. Sen är den stora planen för eftermiddagen att gå på disneyland. Så håll nu alla tummar och tår ni har för att solen tittar fram i morgon. Det sägs så på väderprognoserna att det skall kunna spricka upp till i morgon så jag hoppas VERKLIGEN att dom har rätt. Måste se om vi hittar nån väderkanal på TVn för att dubbelkolla.
Tyvärr verkar det som vår Hollywood-tripp regnar inne. Det sägs bli uppehåll lörd, sönd och måndag och sen kommer regnet tillbaka till tisdagen, och det var då vi tänkte åka på turen. Vi får hålla koll och bestämma oss på söndag för man fick boka två dagar i förväg sa dom. Vill ju gärna åka så vi får se Universal Studios oxå, hade varit så skoj. Men prio 1 får bli Disneyland, kan ju inte åka hem utan att ha varit dit. ;-)
Puss och kram till Storebror och Lillasyster där hemma!
Puss och kram till den stora älskligen oxå. ;-)
Tyvärr upptäckte jag nu när jag skulle ladda in bilder från lilla kameran som jag oxå fotat lite med idag att kabeln jag har med mig inte funkar till lilla kameran. Skulle visst vara en lite annan typ av USB-plugg till den. Så dom fotona får jag spara tills jag kommer hem. ;-)

Kommentarer
Postat av: Milo

Näh... är inte ett dugg avundsjuk... skakar på huvudet och tittar ointresserat i taket



ELLER HUR!!!!!!!!!!!!!!!!!! VILL oxå vara där!!! Fasen vad häftigt! =) =) =)

Postat av: Hegu

Oj...vad kul att läsa om er resa!:) Jag hoppas att ni får trevliga mässdagar...

2010-01-23 @ 21:35:51
URL: http://helenskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback