Fortsättning från igår

Måste ha varit många på linjen igår för nu var det lite skillnad. ;-) Nu är det väl bara "gamla tanter" som är uppe i ottan. (ok, jag har faktiskt en anledning, jag hade GÄRNA sovit en stund till!)

Mer foton från igår alltså!


Pappas bonusbarn. :-)


Pappsen, som sagt, det var KALLT!


När vi gick in mot land igen så kom det här paret och började byta skor på bryggan. Vi trodde dom skulle ut och åka långfärdsskridskor eller nått, men det visade sig vara nått helt annat... ;-) Så fick ju bara lov att stanna (och frysa lite) medans dom gjorde sig i ordning.









Jösses vad det gick undan när det blåste till. Synd att jag hade mitt tele på kameran, för jag fick vänta tills han var ganska långt ut innan jag kunde få både killen och skärmen med på samma bild liksom... ;-DD  Linorna var ganska långa. Men den här ovanför tyckte jag blev lite bra, med kyrkan och allt i bakgrunden.  Han är alltså ute på isen i Rättviken och åker. (garanterat bottenfruset, för det är inte speciellt djupt där normalt)

Innan vi åkte ner till långbryggan så åkte vi lite på ovansidan i Rättvik för att se på utsikten. Men den var så grå och tråkig så vi vände på huvudet åt andra hållet istället och fick dom här härliga träden i blickfånget istället. Det var verkligen GRÅTT bakom dom, så det är inte extra redigerat eller nått...

Ett av dom få ställen där frosten faktiskt satt kvar fortfarande.



Idag har jag hovslagaren på programmet, ska hjälpa till med unghingstarna när dom ska verkas. I övrigt är det lugnt och skönt så jag tror jag ska börja plocka fram lite kläder till packningen faktiskt. Pirret drar ihop sig. ;-DD

Det värsta är att jag börjar känna mig förkyld och det gillar jag INTE. Har dragit i mig ett glas C-vitamin nu till frukost och så får jag väl ladda med Echinacea i värsta fall. Lillasyster lät oxå snuvig när hon la sig i går kväll så vi får väl se vad det blir av det hela. Vore ju typiskt om man skulle åka på en brakförkylning lagom tills man ska iväg. Tur att vi har några dagar på oss innan mässan är iallafall.

Kan man stoppa i sig nått mer för att mota en förkylning tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback