Jag FRYSER!

Och NÄE, jag är inte ute, jag är INNE!

*suck*

Går snart och sätter på mig täckjackan OXÅ.... brrrrr och vantar!
Raggsockor är inte att fundera på att ta av sig ens och jag har redan både tröja och kofta på mig. Funderar på om långkalsonger vore ett alternativ... Usch vad det här är tröttsamt. Helt klart baksidan av att elda med ved och styra över sin egen värme... visserligen det billigaste alternativet, men ibland hade jag föredragit att bo i lägenhet och kunnat brassa på hur mycket värme jag velat....

Dagens värmerekord ute: -24 grader
Dagens värmerekord inne: +18 grader

Blev lite pyssel idag faktiskt. Fick ihop 7 sidor! (varav två dubbla, och en dubbel räknar jag som TVÅ sidor!) Gick undan där ett tag. ;-) Har lust att pyssla mer, men jag fryser för mycket nu. Det är kallt på golvet och det är inget kul att stå still nån stans. Kryper helst upp i soffan med en filt typ....

Har proppat igen en ventil i ett skåp med ett par handdukar och kastat för snö på utsidan. Fläkten är preparerad med en tidning så inte kylan skall "rasa in" där. Tyvärr drar det runt golvet på dom flesta ställen när det blir så här himla kallt, och fönstren ska vi inte ens prata om. Fast man får väl positivt säga att det är ingen risk att det blir för tätt i det här huset iallafall.

Känner att jag börjar hamna i ett sånt där *synd-om-humör*... jag är sugen på glass. Glass är KALLT.... brrrr... finns det inget gott som är vaaaaarmt..... och lika gott som glass? ;-DDD Helt klart tär kylan på mitt humör iallafall. Andra tänder snett på värmen, men jag tål nog kylan mer illa faktiskt. HATAR att behöva pälsa på mig, till och med när man är inne....  håret står rakt ut och det kliar överallt av kylan. Men fatta att det är SYND OM MIG. *haha...*  var är glassen?


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena/Hönan

RÄKNA NER!!! Om 1½ vecka har vi 20-25 grader + ;-)

Postat av: Cicci/Trollmor

Det är faktiskt synd om mej oxå, för jag fryser oxå ända in i skelettet. Ska vi ta och bestämma att det blir varmt och skönt imorgon? Å glass????? Hur 17 kan du bli sugen på det? Eller, eg förstår jag det. Men som sagt, det är ju så jäk*a kallt!!!

2010-01-10 @ 00:39:36
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Postat av: Chruss

Det är kallt och fullt tillåtet att frysa.

I värsta kylan for vi och handlade - inne på COOP möter vi en far/mor-mor med en litet barnbarn som ivrigt mumsade på glass...på väg ut i -23 grader.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

2010-01-10 @ 17:41:13
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback