Nu är vi framme!!

Åhoj vilken tripp det har varit för att komma hit.
Jag och Anna-Lena började ju redan i tisdags kväll med att ta oss ner till Avesta för att träffa Katarina från Engströms som vi åker med. Efter en hel del snack kom vi "i säng" runt 23-tiden. Tankarna snurrade på högvarv och det var svårt att komma till ro. Till slut somnade jag, bara för att bli väckt kl. 01.15 igen. Typ en timmes sömn alltså.
01.30 gav vi oss av till Arlanda och var där två timmar senare.
Incheckning och koll av både oss och bagage mm. Pip och scanning och koll av väskor. Så klart MIN väska... Hade lite batterier där tydligen som han ville kolla upp lite extra.
Flyg till Frankfurt, tog ca 2 timmar. En liten sak men rätt ok ändå faktiskt. Vi var sena ner till Frankfurt och fick fasligt bråttom att komma in och leta reda på gaten där vi skulle kliva på till Los Angeles igen. Kruxet var bara att det var MASSOR med folk, och säkerhetskontrollen tog en evinnerlig tid. PHU. Scannad igen, så klart pep det här med. Blev scannad över hela mig och till slut pep det om en sko! Fatta... en SKO!! JAg hade ett par tunna gympaskor på mig bara, med noll metalldelar. Kände mig som nån som smugglade in saker i dojjorna typ. Fick sitta ner och  vänta och mina skor fick åka röntgen. Sen kom dom tillbaka och jag kunde gå till mina väskor som åkt genom röntgen och nu skulle kollas igenom. Dom kollade ALLT bagage, så det var inga konstigheter där, det var bara att visa och berätta eller titta på när dom kollade igenom allt typ.
Sen vidare till gaten då, med andan i halsen typ och ett snabbstopp för kisspaus. Vi hann i tid. Gick på planet och fick vänta.... och vänta... och vänta... Flyget blev ca 1 timme och 15 minuter försenat, för dom väntade på ytterligare ca 20 personer som skulle med och inte kommit igenom säkerhetskontrollen ännu! Typiskt! Tror dom sista 5 blev efterlämnade efter att dom hittat och packat ur deras bagage.
Så lyfte vi då äntligen mot LA, lite mer än en timme senare. Kapten meddelade att man skulle ta en lite snabbare rutt och köra in tiden hyfsat så vi beräknades bara bli ca 10 minuter sen i slutänden. Bra för oss = Mindre tid på planet. ;-)
Vi åkte, och vi åkte och vi åkte. Gick jättebra - över förväntan. Visst är det jobbigt att sitta still och visst blev man trött, men det gick som sagt bra! Vi flög över Island och södra Grönland. Såg i princip inget alls... bara solen ovanför en kompakt matta av vita moln.
Över södra Canade började vi skymta marken och fick se åkrar och berg i alla olika former. Skoj eftersom det är så annorlunda!
När vi närmade oss LA blev det grått igen, riktigt grått. Det meddelades om landning och vi gick ner från våra ca 10000m höjd men när vi var nere på ca 900m så steg vi igen och gjorde en kovändning. Runt ett varv och ett nytt försök. En ny vändning och ett varv över vattnet. Så till slut på 3e försöket så lyckades vi komma ner på backen på LA flygplats. PHU. Regnet piskade i backen och man såg över vattnet att det blåste ganska höga vågor. ISCH!
Välkommen till Soliga California sas det när vi landade... med lätt ironi och humor i rösten... ;-D Just det tänkte vi och tittade ut.
"Incheckning" i USA... kö kö och mera kö. Det tog sin tid. Ett par frågor och scanning av alla 10 fingrarna och ett kort på nyllet och sen var det klart.
Letade reda på en Shuttle som kör till hotellen och tog oss i snigelfart i värsta rusningstrafiken till hotellet på ca 1½ timme. Riktigt jobbigt, så var jag astrött. Har inte sovit speciellt mkt på planet får jag säga. Nån liten tupplur här och där bara. Kunde inte komma till ro. (det kommer jag dock att göra snart, bara jag sätter punkt för detta... jag lovar!)
Så nu har vi landat på hotellet, varit ut och ätit lite kvällsmat och skall som sagt om några minuter släcka och säga godnatt. Klockan är 20.00 här och vi lär somna ovaggat!

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hej på dej! :-)



Gud, vad kul att få "följa med" på resan så här!! :-D



Läskigt när man fastnar i säkerhetskontrollen på det där viset, men det var ju tur de inte hittade något fuffens på dej! Det är ju såna restriktioner så man kan väl snart bli insydd bara man råkar ha fått en nagelfil av metall med sej... :-/ Men samtidigt är det ju bra att inte allt för många självmordsbombare lyckas komma med planen! 8-X



Hoppas du/ni har sussat gott nu och snart är redo för att göra stan!? Ha det så toppen!!! :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback