På hemmaplan igen.

Och jösses vad trött jag är!! ;-DD

Ändå har jag inte gjort annat än sovit det senaste dygnet känns det som.

Vi åkte ju ca 20.30 från LA på Onsdag kväll.
Var trött redan när vi klev på planet och ögonen gick i kors. Höll mig vaken en stund och fick se en underbar utsikt när vi lyfte eftersom vädret var klart och fint. Alla ljus efter kustkanten - det var verkligen en vacker syn.

Sen slocknade jag rätt fort. Anna-Lena puttade på mig när dom började servera mat och jag såg nog ut som ett smärre ufo när jag tittade upp och undrade vad det var frågan om. ;-DD Fick i mig lite mat iallafall, var inget höjdarkäk den här gången. Påminde lite om lasange och den som känner mig vet att det inte är min favoriträtt. ;-DD God efterrättskaka dock - chokladkaka! Mums.
Fri dricka på planet - lika som på vägen dit, men eftersom vi skulle köra när vi kom hem så blev det bara lite till maten för vår del. Jag tog en Baileys efter maten och slocknade sen som en gris. Vet inte var klockan var när vi ätit klart osv, men runt 23.30 kanske...

Vaknade väl till ngr gånger, men somnade direkt. Kollade på klockan 04.30 ungefär och konstaterade att ute var det ljust men planet var nersläckt och dom flesta sov. Blundade och somnade nån timme till innan jag vaknade och var hyfsat pigg. Efter ett tag fick vi frukost på planet, det var nån omelett av nått slag + macka. Gick att äta, men mer än så var det väl kanske inte...

Minns inte när vi landade i München, men det var på eftermiddagen lokal tid. Nu hade vi nästan 2½ timme på oss innan planet hem till Stockholm skulle lyfta så det var rätt skönt. I Tyskland fick både jag och Anna-Lena slå på kameran för att bevisa att den fungerade när vi gick igenom säkerhetskontrollen. Lite mindre hårt åt det här hållet när vi "bara" skulle till Sverige, det var värre på vägen till USA.

I USA var det betydligt hårdare för där blev jag ordentligt scannad i nån rund liten bur på hemvägen. Verkar som man har fel sorts "utstrålning" på sånna där ställen... fniss... Fast dom sa nått om att plocka nån var 5e minut typ så vi lyckades väl komma precis då antar jag. Först skulle både jag och Anna-Lena scannas, men dom nöjde sig med att kroppsvisitera Anna-Lena och sen fick hon gå igenom. Jag blev som sagt scannad, men det var ju gjort på en minut typ och sen var det bara att gå... undra om dom såg nått spännande.... fniss.... I USA var oxå enda stället där man till och med fick ta av skorna och skicka dom genom röntgenapparaten. Kanske lika bra det med tanke på att dom jag hade på mig på ditresan "pep" i Tyskland... . (står i ett tidigare inlägg)

Hur som helst som strosade vi runt lite och kollade Taxfreen i Tyskland och det blev lite Whiskey åt gubben här hemma. Inte så jättemkt billigare, men det spelar inte så stor roll, det var mest kul att få med nått hem till honom oxå. ;-)  I USA där vi kollade var just Whiskeyn inte alls billig, inte den Skottska iallafall, den var nästan dyrare än här hemma! *gulp*.

Planet till Sthlm var lite försenat men vi tog igen en del på flygresan så vi var till slut 30 min försenade vid landning. Sov en timme där oxå.

Hämtade ut våra väskor och släpade dom med oss ut till bussen som gick till parkeringen. *PHU* Vi hade en del med oss hem kan man säga... fniss... vi var aningens skärrade för övervikt när vi kom till flygplatsen i USA nämligen, men det gick bra. Vi vägde väskorna och kunde fördela om nått kg så vi klarade oss ganska precis. Dom vägde trots allt lite mindre än vad vi trott när vi lyfte dom på hotellrummet. ;-DD
Bilen stod inne för Katarina hade varit smart och beställt tvätt av bilen tills hon kom hem. Vi såg med fasa på bilarna som stod ute och hade 2dm snö på taken och var totalt insnöade....

Nåja, nu var vi 4 personer med 3 resväskor var som skulle in i Katarinas lilla bil. Den var rätt full redan på vägen dit om man säger så... och nu hade vi alltså 4 stora resväskor extra! Han som kört bussen bara skakade på huvudet åt oss när han såg högen med väskor och måttade utrymmet i bilen... fniss..

Men vi fick in allt. Hur vet nog ingen, men Anna-Lena och jag satt som två sillar i baksätet och alla utom Katarina som körde satt med var sin handbagage-väska (dom små man kan dra på hjul ni vet) i knät från Arlanda och upp till Avesta hos Katarina. ;-DDD Kunde bara röra på armarna.....  Jösses vad vi garvade. Tror Katarina knäppte nått kort faktiskt så det kanske dyker upp nån stans framöver.

I Avesta fick vi skotta fram en bil. Anna-Lena hade sin bil där och den var oxå rätt insnöad. Sopade och skottade så vi kom ut därifrån. Shit vad kallt det var! Här kommer vi från +25 grader och strålande sol hem till -13 och massor av snö liksom... häftig kontrast.

Lyckades få fram bilen iallafall och vi kom iväg hemöver vi med. Klev innanför dörren runt 04.30 ungefär och hoppade in i duschen. Efter ca 24 timmar på väg är man inte så himla läcker.... ;-) Kom i säng en timme senare och slocknade faktiskt pronto. Vaknade sen och gick upp vid 8.30 och åt lite frukost. Kände mig skapligt pigg faktiskt men ett par timmar senare ändrade jag mig, klockan 11 slocknade jag igen, tänkte bara sova en liiiiten stund. Vaknade vid 14-tiden. JÄSP. Nu är jag vaken igen... men inte speciellt pigg. Ska försöka hålla mig vaken tills det blir nån form av kväll här är planen, får väl hoppa i säng lite för tidigt misstänker jag. Men sen hoppas jag att man är lite inne i rätt dygnsrytm igen.

Har en liten sovande fröken bredvid mig i soffan här nu. Lillasyster var hemma från dagis idag igen, för hon hade ont i huvudet och feber.... skruttfia. Så nu sitter jag visst och tittar på Pippi Långstrump här för mig själv. ;-)

Jo, jag skrev ju att vi hade strålande sol och +25 grader när vi åkte från USA, och det var just vad vi hade. Sista dagen (onsdagen) var helt underbart härlig. Varmt och skönt, så som vi kanske längtat efter att vi skulle ha fått hela veckan typ.... ;-) Nu fick vi smaka på det en stund iallafall. Satt ute och åt lunch på Bubba Gump och bara nöjt. Såg ett par kollibrier oxå som flög mellan palmerna. Dom var så små så det blev bara en liten prick när vi försökte ta kort på dom, fast vi kunde zooma rätt skapligt. Så häftigt att se en sån i verkligheten! 

Passade på att fota så mycket vi kunde nu när det var så fint väder oxå... ;-DD Orkar inte lägga in några foton just nu för jag har fullt nog att göra med att hålla ögonen öppna. *hm*  Får ta den sista svängen med foton mm i helgen istället.

Nu gäller det att komma tillbaka till dom vanliga rutinerna här hemma igen. Vi har verkligen haft en soft vecka där borta och även om vi gått och gått och gått hela dagarna så har vi ju egentligen inte haft något att passa mer än mässans tider. Tur jag har helgen på mig iallafall, misstänker att jag kommer vara aningens seg här.

Hur har ni haft det här hemma då? ;-)


Kommentarer
Postat av: Susny

Välkommen hem :-)

Postat av: Åsa

Välkommen hem!!

2010-01-31 @ 09:12:30
Postat av: Chruss

Hojtar välkommen hem här med!

2010-01-31 @ 09:39:55
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback