Var får man fota egentligen?

Hittade den här videon och tyckte att det här behöver spridas mer så jag slänger in den på min blogg oxå!



Och för den som verkligen är osäker på svaret så är det:

Du får fota överallt där det inte står att det är fotoförbud!
Du får visa dina bilder överallt så länge dom inte är kränkande om det är personer med på bilden.
Du får dock inte använda bilder till reklam om det är personer med på bilden som inte gett sitt tillstånd till detta.

Det viktiga att komma ihåg är att du får i princip fota överallt, kruxet kommer till *användningen* av bilderna! Och ingen kan någonsin ta ifrån dig kamera eller bilder, även om du fotat något som är "förbjudet".

Kommentarer
Postat av: Milo

Bra info!

Jag är lite busig, så om jag varit på ställen där det är fotoförbud, så har jag "tjyvfotat"... s Kan ju inte låta bli... Tex på gamla slott å sånt... =) Bara man tar utan blixt så skadar man inga föremål iaf... =) Men, kul att ha fotona!



kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback